Sunday, June 27, 2010

PERLAWANAN PERSAHABATAN BOLA SEPAK ANTARA TELEKOM BATU PAHAT DAN KMDBP




Pada 26hb. Jun, 2010 hari sabtu jam 5-00 petang bertempat di padang sekolah teknik batu pahat yang lalu pasukan KMDBP telah mengadakan satu perlawanan bersama Telekom Malaysia Daerah Batu Pahat, Johor, perlawanan ini diadakan bertujuan untuk melihat dan mengetahui sejauh mana kepakaran pemain-pemain simpanan dan pemain-pemain pelapis KMDBP. Pasukan KMDBP tewas kepada pasukan TELEKOM. KMDBP- 2 TELEKOM - 3.

Kapten pasukan KMDBP En. Abd Jalil Ripin memberitahu bahawa pada petang ini kita tidak akan menurunkan pemain-pemain utama kita, kerana ingin memberi peluang kepada pemain-pemain yang berada di bangku simpanan dan juga pemain-pemain pelapis kita. Ini membolehkan saya menilai tahap prestasi mereka. Kita tidak boleh terus mengharapkan kepada pemain-pemain utama kita kerana jikalau mereka cedera tidak dapat bermain dalam jangka masa yang panjang ini akan menimbulkan masalah kepada pasukan KMDBP dan dengan itu saya kenalah memastikan bahawa pemain-pemain yang lain dapat bermain dengan baik. Walaupun hari ini kita kalah saya berpuashati dengan corak pemainan mereka hanya perlu diperbaiki dari segi mental dan cara pergerakan permainan mereka.

Sementara itu penolong jurulatih En. Nazaruddin Samian berkata, kita sebenarnya mempunyai banyak pemain-pemain pelapis, namun sebelum ini kita tidak berkesempatan untuk melihat corak dan bentuk pemainan mereka dan kerana itu kita tidak menurunkan mereka ini dipadang, tapi kini kita akan lakukan nya untuk memberi peluang kepada pemain-pemain pelapis ini beraksi. Buktinya petang ini seperti mana yang kepten pasukan katakan kita tidak menurukan pemain-pemain utama kita dan hanya menurunkan pemain-pemain simpanan dan pelapis saja.

Walaupun pasukan kita tewas kepada pasukan telekom namun kata pujian harus diberikan kepada mereka kerana walaupun hanya menurunkan pamain daripada bangku simpanan dan daripada pelapis kita hanya kalah satu gol saja. TANIAH PASUKAN BOLA SEPAK KMDBP teruskan berusaha sehingga menjadi satu pasukan yang bakal disegani di daerah ini.




No comments:

Post a Comment