Tuesday, June 29, 2010

TUGAS DAN TANGGUNGJAWAB JAWATANKUASA KMDBP.



Masa 11 hari diberi untuk calon-calon berkempen bagi merebut jawatan-jawatan yang telah dipertandingkan, ini bermakna Kelab Mat Despatch Batu Pahat akan bakal mempunyai jawatankuasa yang lengkap untuk mentadbir kelab dan sekali gus membawa kelab ini kesatu tahap yang lebih tinggi lagi dan menjadikan kelab ini berfungsi dengan lebih tersusun. Ini adalah harapan semua ahli-ahli kelab dan harapan itu disandarkan, dipertanggungjawabkan kepada bakal pentadbir Kelab Mat Despatch Batu Pahat. Bidang kerja pegawai Kelab Mat Despatch Batu Pahat adalah seperti berikut :-

PRESIDEN.

Menjadi pemimpin utama kepada Kelab Mat Despatch Batu Pahat dan bertanggungjawab ke atas kesempurnaan pejalanannya, menjadi pengerusi dalam semua mesyuarat Jawatankuasa Kelab, berkuasa memanggil mesyuarat Jawatankuasa Kelab dan menjadi Pengerusi Biro Sukan dan mempengerusikan mesyuaratnya.

TIMBALAN PRESIDEN.

Membantu tugas-tugas Presiden Kelab Mat Despatch Batu Pahat dan mempengerusikan Mesyuarat Jawatankuasa Kelab Mat Despatch Batu Pahat dan Biro Sukan apabila Presiden Kelab tidak hadir.

SETIAUSAHA.

Bertanggungjawab kepada Presiden Kelab Mat Despatch Batu Pahat, bertanggungjawab di atas kesempurnaan perjalanan Mesyuarat Jawatankuasa Kelab Mat Despatch Batu Pahat dan Mesyuarat Agung Kelab Mat Despatch Batu Pahat, Menyediakan dan membentangkan Laporan Tahunan Kelab Mat Despatch Batu Pahat kepada Mesyuarat Agung Tahunan Kelab Mat Despatch Batu Pahat dan menyediakan, menyimpan minit Mesyuarat Agung Kelab Mat Despatch Batu Pahat dan minit mesyuarat Jawatankuasa Kelab Mat Despatch Batu Pahat.

BENDAHARI.


Bertanggungjawab atas kesempurnaan perjalanan urusan kewangan Kelab Mat Despatch Batu Pahat, membentangkan laporan kewangan apabila diminta oleh Jawatankuasa Kelab Mat Despatch Batu Pahat, menyediakan Laporan Kewangan Tahunan Kelab Mat Despatch Batu Pahat untuk dibentangkan dalam Mesyuarat Agung Kelab Mat Despatch Batu Pahat dan mengadakan usaha-usaha, dengan persetujuan Jawatankuasa Kelab Mat Despatch Batu Pahat bagi mendapatkan dana untuk membiayai pentadbiran dan aktiviti Kelab Mat Despatch Batu Pahat.

KETUA BIRO SUKAN.

Bertanggungjawab atas kesempurnaan perjalanan kegiatan sukan Kelab Mat Despatch Batu Pahat, mengemukakan laporan kegiatan sukan apabila diminta, kepada Jawatankuasa Kelab Mat Despatch Batu Pahat dan mempunyai kuasa untuk melantik pembantu didalam Biro Sukan dengan persetujuan Jawatankuasa Kelab Mat Despatch Batu Pahat.

No comments:

Post a Comment