Friday, July 9, 2010

PERLAWANAN PERSAHABATAN BOLA SEPAK ANTARA KMDBP DAN MRSM BATU PAHAT.



Pasukan bola sepak KMDBP yang di jadualkan akan mengadakan perlawanan dengan Pejabat Kadi pada 13hb. Julai 2010 ini, telah sempat membuat satu perlawanan bola sepak dengan pasukan MRSM Batu Pahat pada 8hb. Julai, 2010 yang lepas di padang stadium batu pahat.

Jurulatih pasukan bola sepak KMDBP telah menurukan sebahagian pemain pelapis yang kini di kenali sebagai pasukan bola sepak KMDBP (B) untuk memberi peluang kepada mereka beraksi dipadang. Dalam 15 minti separuh masa pertama pasukan bola sepak KMDBP telah berjaya mendapatkan 1 gol daripada sepakan penalty yang dilakukan oleh Mohd Azhar Samad. Namun selang berapa minit kemudian pasukan bola sepak daripada MRSM dapat menjaringkan 1 gol membuatkan jaringan satu sama. Pasukan KMDBP (B) tidak berputus asa terus membuat serangan dan berjaya menambah 1 gol lagi yang dilakukan oleh Khairul Azly, namun pasukan bola sepak MRSM membuat serangan-serangan yang padu dan berterusan sehingga pemain KMDBP tidak dapat mematahkan serangan-serangan tersebut dan akhirnya pasukan bola sepak MRSM berjaya menambah jaringan sebanyak 3 gol lagi membuatkan pasukan MRSM 4 dan pasukan KMDBP 2.

Dengan pasukan KMDBP ketinggalan 2 gol, pada masa separuh masa kedua jurulatih KMDBP telah membuat rombakan pemain dengan menurunkan kesebelasan pemain-pemain utama KMDBP yang kini dikenali sebagai Pasukan bola sepak KMDBP (A). Dengan menurunkan kesebelasan pemain utama pasukan KMDBP telah berjaya menambah jaringan sebanyak 3 gol yang dilakukan oleh Mohd Salleh Nizam, Suzizul Hoqim Mohamad dan Khairil Faizi dan membuatkan pasukan bola sepak KMDBP menang, dengan keputusan pasukan bola sepak KMDBP 5 dan pasukan bola sepak MRSM 4. Namun begitu pasukan bola sepak daripada MRSM ternyata tidak kurang hebatnya kerana keseluruhan pemain-pemainnya boleh bermain dengan baik.



No comments:

Post a Comment